Ansökan sker digitalt
Skapa konto
För att söka behöver du skapa ett konto för att sedan kunna logga in i ansökningssystemet. När du registrerat dina uppgifter kommer ansökningssystemet att skicka ett e-postmeddelande för att bekräfta att lämade uppgifter är korrekta. (Kontrollera din skräppost om meddelandet dröjer). Klicka på länken som finns i e-postmeddelandet för att verifiera ditt konto.
För att kunna skapa ett konto måste du ha ett svenskt BankID.
Ny ansökan
När ett konto är skapat kan en ansökan registreras från och med annonserat ansökningsdatum.
Logga in för att skapa ansökan med BankID här.
Välj ”Påbörja ny ansökan” och fyll i formuläret steg för steg. Du kan när som helst klicka på ”Avsluta (spara)” för att spara en påbörjad ansökan och logga in senare för att färdigställa den. Har du frågor, klicka på ”Hjälp” i övre högra hörnet på ansökningsformuläret. När ansökan är klar klickar du på ”Lämna in”. Systemet kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig för att bekräfta att ansökan är mottagen. Du kan visa den inlämnade ansökan igen under ”Inlämnade ansökningar”.